fredag 23 november 2007

Välkommen till familjen

Igår damp oväntat ett kuvert med tidskriften Forskning & Framsteg ned i brevlådan. Det är säkert 20 år sedan jag läste den senast. Endera har jag ordnat prenumeration för inte så länge sedan, men minns inte hur och varför. Eller så är det en present från min nya arbetsgivare.
Adressen var handskriven på kuvertet och på själva tidningen satt en blå post it-lapp, där det stod, också handskrivet, ”Välkommen! /F&F”
Tala om varumärkesbygge! Om jag varit det minsta tveksam över om jag egentligen ville ha den där prenumerationen eller inte så gick den tvekan omedelbart över med den lilla gesten. Personligt bemötande är så ovanligt att man nästan blir lite rörd när det händer. Nu känner jag mig som stolt medlem i familjen Forskning & Framsteg-läsare. Så ska en kund hanteras!

Inga kommentarer: