lördag 3 november 2007

Första raden, första dagen

Så. Nu har jag skapat min blogg, efter mycket funderande fram och tillbaka. "Vad har jag att säga som gör att jag måste ha en blogg?" har varit den stående frågan. Svar: Inte mycket, men so what?! Det kan vara roligt ändå. Och man vet aldrig, rätt var det är sätts pianotråden mellan öronen i sådan svängning så att en vettig tanke kommer ut. Det ska bli spännande!
I vilket fall, denna blogg kommer inte att behandla världsproblemen, än mindre lösningen på dem. Det lär mest bli vardagstrivialiteter och små betraktelser över mer eller mindre fantastiska fenomen och händelser i den dagliga omgivningen.
"Äkta plast" -- jag såg det i en 50-talsannons, eller om det var en varukatalog, kommer inte ihåg vilken vara det handlade om. Plast brukar vi i vår tid inte kalla äkta, men det är klart att plast är lika äkta som något annat. Äkta kan saker eller människor vara även om de inte glimmar som guld eller har en historia som sträcker sig tillbaka till Hedenhös.
Betraktelserna här kommer att bli lite av äkta plast tror jag; förhoppningsvis ok, men inte djuplodande och inte med några höga prestigekrav. Varken dyra eller heliga alltså.
Men gärna lite roliga och möjligen väl pratiga. Jaja.

Inga kommentarer: