söndag 16 november 2008

Fototriss – Skräp & sopor





Ja, skräp och sopor har vi väl alla vår beskärda del av. Den första bilden är från den stora skrotrensarhelgen på landet i somras. Vi var tvungna att ta traktorn till hjälp! Den andra får mig att fundera: Den som anstränger sig för att ta med ekologiskt kaffe ut i skogen, borde han/hon inte också ta med muggen hem? Den tredje gör mig glad och tacksam för att det faktiskt finns människor som håller rent efter oss andra! Se mer av Fototriss – tre bilder på ett tema – här: http://fototriss.blogspot.com/

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket skräp blir det! Svårt att välja men jag tror att det får bli det ekologiska kaffet! =) /maria_6909

Anonym sa...

Instämmer i dina funderingar på bild 2, gillar den första bäst, det är så härligt när man väl röjt ur.

Baronessan sa...

Ja, mitt i prick med den där kaffemuggen! Och visst är sopåkare guld värda.

Synnøve. sa...

Hej där.
Det ekologiska kaffet är bra.
Men jag håller en knapp på de män och kvinnor som tar rätt på allt efter sina medmänniskor.
Favoriten idag.
Synne.

Anonym sa...

Den med kaffet vinner hos mig. Skräp är skräp även om det är ekologiskt :)

Anonym sa...

Den med kaffemuggen är bäst tycker jag...i alla fall ekologiskt kaffe. =) /helen_3131


http://marianova.com/users/helen_3131/photoalbum/
fototriss-skrap-sopor

kyrksyster sa...

Det ekologiska kaffet var tänkvärt!